Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
Karya Jalanan




Jika Aku Jatuh Hati
22 January 2011 | 18:26 | 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim ..

Ya Allah , Jika aku jatuh cinta ,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan Cintanya PadaMu, 
Agar bertambah kekuatanku untuk mencitaiMu .

Ya Muhaimin , 
Jika aku jatuh Hati , 
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang dengan yang hatinya tertaut padaMu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu .

Ya Rabbana ,
Jika aku jatuh hati , 
Jagalah hatiku padanya ,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu .

Ya Rabbul Izzati , 
Jika aku rindu , 
Rindukanlah aku pada seseorang , 
yang merindui Syahid di jalanMu

Ya Allah , 
Jika aku menikmati cinta kekasihMu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya
Bermunajat di sepertiga malam terakhirMu

Ya Allah , 
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu

Ya Allah , 
Jika kau halalkan aku merindui kekasihMu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu

Amin Ya Rabbal Alamin ..
 


Older Post | Newer Post